top of page

Chocolate lovers banana bread

Waar zijn die big ass chocolate lovers? Ik ben er alvast Ć©Ć©n van! šŸ™‹ā€ā™€ļø Chocolade eten kan mij echt gelukkig hihi. Het leek me daarom een top idee om chocolade toe te voegen aan mijn wekelijkse mealprep-receptje voor bananenbrood. En yes het was het succes, daarom deel ik vandaag het receptje met jullie! Duik jij de keuken ook in? šŸ˜‡


Ingrediƫnten

  • 200 gr (volkoren) bloem

  • 2 kl bakpoeder

  • 80 gr fijngehakte noten

  • 3 rijpe bananen

  • 3 eieren

  • pure chocolade

  • kokosschilfers

  • optioneel: 60 gr kristalsuiker of zoetstof

  • bakpapier

Bereidingswijze

  1. Verwarm de oven voor op 180Ā°C.

  2. Meng de bloem (met de suiker/zoetstof) en het bakpoeder in een kom.

  3. Hak de noten fijn en voeg ze toe in de kom.

  4. Kluts de eieren, plet de bananen en voeg ze toe aan het beslag. Meng tot je een mooi geheel krijgt.

  5. Doe bakpapier in een bakvorm en stort het beslag erin uit.

  6. Smelt de chocolade en giet bovenop het beslag. Maak met een tandenstoker een patroontje in de chocolade en werk af met wat kokosschilfers.

  7. Bak het bananenbrood ongeveer 45 minuten in de voorverwarmde oven.


TIP!

  1. Niet zo een fan van noten? Laat ze gerust weg.

  2. Lust je niet graag banaan? Vervang de 3 bananen door 3 gestoofde appeltjes of een klein potje appelmoes 0% .

Heb jij dit receptje uitgeprobeerd? Laat het me dan zeker weten en feel free om een foto te delen op Instagram en me te taggen via @healthyholic.lena. šŸ§”



bottom of page