top of page

Havermoutkoekjes

Ik ben een echte sneukelaar, iemand die de dag niet doorkomt zonder een heerlijk hartig tussendoortje! Bij een goestinkje greep ik vroeger dan ook al snel naar een kant- en klare, minder voedzame koek waar ik uiteindelijk vaak ook geen voldaan gevoel van had. Daarom besloot ik zelf aan de slag te gaan! Sinds de eerste keer dat ik deze koekjes heb uitgeprobeerd, staat er praktisch elke week een lading in de oven om op terug te kunnen vallen als tussendoortje! Want ze zijn megasimpel en echt belachelijk lekker!

Ingrediënten

  • 100 gr bloem

  • 100 gr havermoutvlokken

  • 100 gr vloeibare boter

  • 40 gr kristalsuiker

  • 1 ei

  • een snuifje kaneel

  • een snuifje zout



TIP!

Ter variatie kan je stukjes appel, kokosschilfers of amandelschilfers toevoegen aan het deeg. Ze geven een extra crunch en smaak aan je koekje!

Bereidingswijze

  1. Verwarm de oven voor op 180° C.

  2. Meng alle ingrediënten in een kom en roer/ kneed tot je een plakkerig deeg krijgt.

  3. Maak kleine bolletjes van het deeg en plaats ze op een bakplaat bedekt met bakpapier.

  4. Bak de koekjes ongeveer 10 minuten in de voorverwarmde oven.

  5. Laat de koekjes afkoelen en smakelijk!

Heb jij dit heerlijke tussendoortje uitgeprobeerd? Laat het me dan zeker weten en feel free om een foto te delen op Instagram en me te taggen via @healthyholic.lena. 🧡

bottom of page