top of page

Tomatenrisotto met burrata

Nog niet zo lang geleden, probeerde ik voor de allereerste keer een receptje met risotto uit en ik was meteen verkocht! Zoals sommigen misschien wel weten ben ik een enorme fan van Italian food in alle vormen, geuren en kleuren. Sinds kort is risotto dus een nieuw toppertje bij op het lijstje van mijn favorieten! Hopelijk zijn jullie ook zo een fan!

Ingrediënten (2 personen)

  • 140 gr risottorijst

  • 100 ml water

  • 500 ml groentebouillon

  • tomatensaus

  • 1 kleine courgette

  • enkele kerstomaatjes

  • 1 burrata

  • Italiaanse kruiden

  • verse basilicum

  • 2 el olijfolie






TIP! De hoeveelheden zijn gebaseerd op mijn eigen eetlust. Uiteraard mag je deze aanpassen indien gewenst! Bereidingswijze

  1. Verwarm de oven voor op 200°C.

  2. Snijd de courgette in fijne blokjes.

  3. Verhit 1el olijfolie in een pot en bak hierin de courgetteblokjes gaar.

  4. Bak de kerstomaatjes ongeveer 15 minuten gaar in de voorverwarmde oven.

  5. Verhit 1el olijfolie in een diepe pan en roerbak de risotto rijst ongeveer 2 minuten.

  6. Voeg het water toe aan de rijst en blijf goed roeren.

  7. Wanneer het meeste water geabsorbeerd is, voeg je beetje bij beetje de groentebouillon toe. Dit doe je tot de bouillon op is en de risotto de gewenste dikte heeft bekomen (± 20 minuten).

  8. Meng de tomatensaus en de courgetteblokjes onder de risotto en laat nog enkele minuten op een laag vuurtje sudderen.

  9. Kruid het geheel naar smaak met Italiaanse kruiden, verse basilicum en eventueel peper.

  10. Dresseer de borden en werk af met een bol burrata, gegrilde kerstomaatjes en verse basilicum.

Heb jij dit heerlijke gerechtje uitgeprobeerd? Laat het me dan zeker weten en feel free om een foto te delen op Instagram en me te taggen via @healthyholic.lena. 🧡

bottom of page