top of page

Gnocchi met homemade pesto

Voor diegenen die mij goed kennen of al goed rondgesnuffeld hebben op mijn website, weten dat ik een echte fan ben van de Italiaanse keuken! En ook gnocchi hoort thuis in dat rijtje van mijn favorieten!šŸ˜‹ Sinds ik dit receptje de eerste keer maakte, staat dit dus praktisch elke week op het menu! Het is lekker, voedzaam Ć©n klaar in ongeveer 10 minuten! Wat wil je nog meer?šŸ¤·ā€ā™€ļø

Ingrediƫnten (2 porties)

  • 500g gnocchi

  • scampi's

  • kerstomaatjes

  • 40g verse basilicum

  • 40g rucola

  • 40g parmezaan

  • 40g gegrilde pijnboompitten

  • citroensap

  • snuifje peper en zout

  • olijfolie





Bereidingswijze

  1. Bereid de gnocchi zoals aangegeven op de verpakking.

  2. Bak ondertussen de scampi's gaar op de gewenste manier.

  3. Besprenkel de kerstomaatjes met een beetje olijfolie, peper en zout en grill ze kort.

  4. Bereid ondertussen de verse pesto door de rucola, basilicum, parmezaan en gegrilde pijnboompitjes samen met wat citroensap, peper en zout te mixen tot een homogene massa.

  5. Voeg als laatste nog enkele eetlepels van het kookvocht van de gnocchi toe aan de pesto om een smeuĆÆg geheel te bekomen.

  6. Meng de tomaatjes, scampi's en pesto onder de gnocchi en klaar is kees!

TIP!

  1. Je kan nog wat extra pijnboompitten grillen ter afwerking van je bord!

  2. Probeer zelf je porties in te schatten en rekening te houden met hoeveel jouw lichaam nodig heeft. Wij eten met 2 personen van 500g gnocchi terwijl de verpakking aangeeft dat dit voor 4 personen is. Ieder lichaam heeft andere behoeften, dus laat je niet te hard leiden door de hoeveelheden in dit recept!


Heb jij dit receptje uitgeprobeerd? Laat het me dan zeker weten en feel free om een foto te delen op Instagram en me te taggen via @healthyholic.lena. šŸ§”

bottom of page